- złym przystosowaniu posturalnym,
- nieadekwatnym napięciu mięśniowym,
- osłabionych mechanizmach równoważnych,
- problemach z czuciem powierzchniowym,
- problemach z percepcją wzrokową,
- problemach z koordynacją wzrokowo-ruchową.
- niechętnie podejmują czynności manualne (malowanie, lepienie, układanie drobnych przedmiotów itp.),
- mają problem z nauką czynności samoobsługi codziennej (picie z kubka, ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp.),
- mają nieprawidłową postawę ciała,
- mają wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
- problemy grafomotoryczne (pisanie, malowanie),
- zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej,
- mają problem z koordynacją obu rąk podczas czynności manipulacyjnych,
- wykonują czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
- nie lubią dotykać nowych i różnorodnych faktur,
- dostarczają sobie dodatkowych doznań proprioceptywnych i domagają się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni np. siadają na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciskają ręce na przedmiotach, uderzają rękami w przedmioty o ostrych i wyraźnych fakturach,
- problem z koordynacją ruchową.
- poprawa postawy ciała,
- poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej,
- udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki,
- rozwijanie koordynacji obustronnej rąk oraz pracy rąk w izolacji,
- wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców,
- nauka i doskonalenie prawidłowego chwytu,
- doskonalenie umiejętności pisania,
- kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo – ruchowej (oko – ręka),
- poprawę w odbiorze wrażeń dotykowych,
- poprawa koncentracji uwagi,